Το πρωί της Κυριακής 7 Αυγούστου, ο πολιτιστικός σύλλογος Τόρνου συνδιοργάνωσε εκδρομή - πεζοπορία, για τέταρτη συνεχή χρονιά, με τον Ορειβατικό Σύλλογο Ε.Ο.Σ.΄΄ Πανταβρέχει ΄΄ και τους όμορους συλλόγους Προυσό, Καστανιά και Πρόδρομο.

Σημείο συνάντησης ήταν ο Άγιος Γεώργιος Προυσού και στις 8:30 περίπου 30 άτομα,κυρίως νέοι από την Καστανιά, ξεκινήσαμε για μια διαδρομή απείρου κάλλους.
Ξεκινήσαμε λοιπόν από τον Αη Γιώργη και κατηφορίσαμε φθάνοντας έτσι στο γεφύρι που εξυπηρετεί κυρίως τους κατοίκους στο Διάσελο.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως η κατασκευή της γέφυρας αποτελεί ένα έργο μεγάλης σημασίας για τους Τορνιώτες αφού για πολλά χρόνια οι κάτοικοι της συνοικίας ''Διάσελο'' έπρεπε να κάνουν μια διαδρομή 30 περίπου λεπτών μέσω Προυσού και Τόρνου, ενώ τώρα φτάνουν στα σπίτια τους σε μόλις 10 λεπτά.

Ύστερα κάναμε μια μικρή παράκαμψη από τη διαδρομή μας και κατεβήκαμε στο μικρό Πανταβρέχει , μια μικρογραφία του μεγάλου Πανταβρέχει στα Δολιανά, νότια του νομού Ευρυτανίας.

Η ομορφιά του τοπίου απερίγραπτη, μας έδωσε δύναμη να ανεβούμε την κουραστική ανηφόρα για να φτάσουμε και πάλι στο κεντρικό σημείο.
 Εν συνεχεία κατευθυνθήκαμε προς το όμορφο Διάσελο με τους υπέροχους κατοίκους,που μας κέρασαν λουκουμάκι και κρύο νερό - ευκαιρία για ένα μικρό διάλειμμα!!
Μετά από δεκάλεπτη στάση,συνεχίσαμε για το μονοπάτι που φτάνει στην εκκλησία και ακολουθήσαμε τη διαδρομή Α (μονοπάτι των καταρρακτών).Έπειτα φτάσαμε στη θέση Καστέλια όπου υπάρχει καταρράκτης και μια πέτρινη βρύση, η Καστελία Βρύση.Λίγο πιο πέρα περνώντας το κεντρικό ρέμα του χωριού, συναντήσαμε ένα υπεραιωνόβιο πλατανόδασος και ακολουθώντας τον ανηφορικό φιδίσιο δρόμο, μέσα από πλατάνια και γεφυράκια, είδαμε το νερόμυλο του χωριού που έχει ανακατασκευαστεί .

Λίγα λόγια για το νερόμυλο του Τόρνου

Παλιά,σύμφωνα με πληροφορίες,στο χωριό λειτουργούσαν τρεις νερόμυλοι,ο ένας εκ των οποίων βρίσκεται στο μονοπάτι Α’ που ενώνεται με το μονοπάτι Καστανιά Ζ΄ και είναι σε πλήρη λειτουργία.Στο νερόμυλο του Τόρνου μπορεί να φτιάξει κανείς σιτάρι και καλαμπόκι όπως τα παλιά χρόνια.Φυσικά,όχι σε μεγάλες ποσότητες αλλά αρκετό για παρασκευή ψωμιού ή για πίτες.

Εκεί κοντά και το παλιό πέτρινο γεφύρι , κληρονομιά των παλιών μαστόρων του χωριού.

Με τελικό προορισμό την Καστανιά ακολουθήσαμε τη Διαδρομή Ζ. Πρόκειται για το μονοπάτι που συνέδεε παλιά τα χωριά Τόρνου και Καστανιά.Ξεκινά από τον κεντρικό δρόμο στον συνοικισμό ''Σπαρτιάς'' , περνάει από το πέτρινο τοξωτό γεφύρι και ανηφορίζοντας βορειοανατολικά φτάνει στη Καστανιά . Η διάρκεια του είναι περίπου μία ώρα.

Για ακόμη μια χρονιά , αποδεικνύεται ότι η πεζοπορία αποτελεί ένα όμορφο γεγονός του καλοκαιριού, αφού γνωρίζουμε κόσμο από τα γύρω χωριά και εξερευνούμε τις ομορφιές της Ευρυτανίας.Τέτοιες ενέργειες μας φέρνουν πιο κοντά και δίνουν ώθηση στον τόπο μας!!